Tegs hälsocentral

Umeå

Dagtid är det hit du vänder dig med frågor som rör din hälsa. Det gäller för dig som är sjuk, vill ha stöd som förälder eller förändra din livsstil.

Använd gärna våra e-tjänster när du kontaktar oss. När du ringer oss för rådgivning och bedömning får du förslag på en tid då vi ringer upp dig.

Alla landstingets hälsocentraler är godkända av Hälsoval Västerbotten. Hälsovalet innebär att du själv kan välja hälsocentral. Du hittar information om hur du väljer i länken nedan, Så väljer du mottagning.

Har du frågor under kvällar och helger ringer du 1177.

Blir du akut sjuk eller allvarligt skadad ringer du 112.

Lista dig hos Tegs hälsocentral

Klart bäst just nu!

08:19 - 03 jan, 2017 skrev:

Allt fungerar jättebra

13:55 - 29 jun, 2015 skrev:

Toppen bra, speciellt familjecentralen med barnmorskor, barnläkare och sjuksköterskor där, guld värda!

14:41 - 07 jan, 2013 skrev:

När man som jag uppnått en hög ålder så har jag mött ett antal läkare genom åren, men på Teg`s HC kan patienterna skatta sig lyckliga om de får Lena Bourdinano som läkare! Toppbetyg för en empatisk, undersökande, trevlig och mycket kompentent doktor!