Mariehems hälsocentral

Umeå

Dagtid är det hit du vänder dig med frågor som rör din hälsa. Det gäller för dig som är sjuk, vill ha stöd som förälder eller förändra din livsstil.

Använd gärna våra e-tjänster när du kontaktar oss. När du ringer oss för rådgivning och bedömning får du förslag på en tid då vi ringer upp dig.

Alla landstingets hälsocentraler är godkända av Hälsoval Västerbotten. Hälsovalet innebär att du själv kan välja hälsocentral. Du hittar information om hur du väljer i länken nedan, Så väljer du mottagning.

Har du frågor under kvällar och helger ringer du 1177.

Blir du akut sjuk eller allvarligt skadad ringer du 112.

Lista dig hos Mariehems hälsocentral

Morkullevägen 9 - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 Lunch: 12–13
Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral

4,6

17:48 - 04 nov, 2018 skrev:

En mycket kunnig och hjälpsa personal! Toppen

09:23 - 09 mar, 2018

4,2

21:03 - 08 dec, 2017 skrev:

Fantastisk personal. Jag kom in på en akuttid men trots det blev väntan kort. Otroligt fint omhändertagande. Bästa vårdcentralen i Umeå 👍🏻

03:36 - 22 maj, 2017 skrev:

Mycket bra läkare och sköterskor. De lyssnar och ger råd, och man känner att ens ärende tas på allvar. Det finns nästan alltid många i väntrummet, men det är värt att gå hit trots väntetiden.

09:21 - 08 jul, 2016 skrev:

Blir alltid bemött med respekt och empati och någon som lyssnar.