Backens hälsocentral

Umeå

Dagtid är det hit du vänder dig med frågor som rör din hälsa. Det gäller för dig som är sjuk, vill ha stöd som förälder eller förändra din livsstil.

Använd gärna våra e-tjänster när du kontaktar oss. När du ringer oss för rådgivning och bedömning får du förslag på en tid då vi ringer upp dig.

Alla landstingets hälsocentraler är godkända av Hälsoval Västerbotten. Hälsovalet innebär att du själv kan välja hälsocentral. Du hittar information om hur du väljer i länken nedan, Så väljer du mottagning.

Har du frågor under kvällar och helger ringer du 1177.

Blir du akut sjuk eller allvarligt skadad ringer du 112.

Lista dig hos Backens hälsocentral

19:47 - 21 dec, 2016

2,0

17:26 - 07 sep, 2016

07:38 - 26 mar, 2015 skrev:

Proffsigt bemötande och bra uppföljning

18:15 - 28 nov, 2013 skrev:

Tog kontakt med Backens Hälsocentral pga ryggont. Fick genast värktabletter utskrivna och en uppmaning att kontakta deras sjukgymnaster. Fick en tid hos sjukgymnasten dagen efter det att jag ringde upp och hen gjorde en grundlig utredning av orsaken till mitt ryggonda och gav mig behandling med akupunktur. Jag uppmanades att återkomma om värken inte avtog eller förvärrades. Fick också med mig tre övningar att göra hemma. Idag, två dagar senare, mår jag betydligt bättre och kan börja göra mina övningar så att jag kan må ännu bättre!