Öppet, idag till 16:00

Nuklearmedicin Västerbotten

Norrlands universitetssjukhus

Nuklearmedicin Västerbotten

Vid nuklearmedicinska avdelningen utförs undersökningar där radioaktiva spårämnen används. Här görs även behandlingar med radioaktiva läkemedel.

Informationen uppdaterades 17:03 - 2 nov, 2020

Logga - Kry

5 / 5

14 dec, 2019 Karl-Gustav S. skrev:

Jag kallades till nuklearmedin för en PET/CT F PSMA. Jag trodde att jag efter det att jag fått spårämnet injicerat skulle kunna lämna mottagningen för att äta lunch. Men det fick jag inte. Jag tycker att kallelsen borde ha innehålleit den informationen. Jag är diabetiker och allt jag fick att äta den dagen var en lätt frukost hemma och sedan ingen mat förrän lång in på eftermiddagen. F.ö blev jag väldigt vänligt och professionellt mottagen på mottagningen.