Mammografi Västerbotten

Norrlands universitetssjukhus

Mammografi Västerbotten

Vid mammografienheten genomförs både hälsokontroll av kvinnor mellan 40 och 74 år, så kallad screening, och undersökningar på remiss från andra enheter. Screening Alla kvinnor i Västerbotten mellan 40 och 74 år erbjuds mammografiscreening vartannat år. Det är en frivillig hälsokontroll. Du kan boka om den tid du fått inom två månader. Boka om din tid direkt genom att logga in i våra e-tjänster eller ringa 090-785 93 70 måndag-torsdag från klockan 07.00. Du får alltid svar per brev några veckor efter din screeningundersökning. Eventuell kompletterande undersökning görs på mammografienheten vid Norrlands universitetssjukhus.

Informationen uppdaterades 17:02 - 19 nov, 2020

Logga - Kry

5 / 5

29 jan, 2018 Viktoria skrev:

Smidigt, snabbt, proffsigt. Föredömlig utformning av svaret på undersökningen.

23 sep, 2016 Monica skrev:

Tack till Jenny och Kerstin som tog hand om mig i onsdags den 21 september. Ert bemötande var fantastiskt. Kan också berätta att jag knappt har fått något blåmärke.

Måndag : 07:00 - 14:15 Screening
Tisdag - Fredag : 07:00 - 11:25 Screening