Mammografi

Umeå

Vid mammografienheten genomförs både hälsokontroll av kvinnor mellan 40 och 74 år, så kallad screening, och undersökningar på remiss från andra enheter.

Screening
Alla kvinnor i Västerbotten mellan 40 och 74 år erbjuds mammografiscreening vartannat år. Det är en frivillig hälsokontroll.

Du kan boka om den tid du fått inom två månader.

Boka om din tid direkt genom att logga in i våra e-tjänster eller ringa 090-785 93 70 måndag-torsdag från klockan 07.00.

Du får alltid svar per brev några veckor efter din screeningundersökning. Eventuell kompletterande undersökning görs på mammografienheten vid Norrlands universitetssjukhus.

Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 090 - 785 26 80
Norrlands universitetssjukhus H12 90185 Umeå - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 07:30 - 15:45 lunch 12-13
  • Fredag 07:30 - 12:00 lunch 12-13

Mammografi

Vägbeskrivning

Den 7 juni 2016 flyttar mammografienheten på Norrlands universitetssjukhus för ombyggnation i tillfälliga lokaler i målpunkt H, plan 1. Se information på kallelsen.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 09:18 - 23 sep, 2016 skrev:

Tack till Jenny och Kerstin som tog hand om mig i onsdags den 21 september. Ert bemötande var fantastiskt. Kan också berätta att jag knappt har fått något blåmärke.

Till toppen

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Trappa ner rökningen för ett hållbart resultat

För att lättare lyckas med ett liv utan cigaretter och nikotinberoende behövs en välplanerad trappa-ner-strategi. Tillsammans med Nicotinell ger vi dig tips på hur du får ett nikotinfritt liv.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.