Norrlandskliniken hälsocentral AB

Umeå

Norrlandskliniken är en privat hälsocentral som ingår i hälsoval Västerbotten. Vi möter vårdsökande i alla åldrar och i alla faser i livet.

Förutom hög tillgänglighet och medicinsk kompetens vill vi ge service och bemötande utöver det förväntade.

Lista dig hos Norrlandskliniken hälsocentral AB

Beställ medicin hos MEDS

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 090 - 785 93 22
Glimmervägen 5 E - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:00 - 16:00 Återuppringning
  • Måndag - Fredag 08:00 - 17:00 Bokade besök

Privat, vårdavtal

Allmänmedicin, Barnavårdscentral, Barnmorska, Barnmorskemottagning, Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral, Mödravårdscentral

3,3

• 09:13 - 30 jul, 2018 skrev:

Otroligt fina läkare och sköterskor. Lite svårt att hinna med att få en telefontid men otroligt fin hjälp när man absolut behöver den..

• 00:44 - 18 apr, 2018 skrev:

Tror de vöxt lite för mycket. Svårt med tider sedan tar besöket 5min.

1,8

• 10:54 - 03 apr, 2018 skrev:

Riktigt dålig service. Svårt att komma fram och får vänta länge på att få tid hos läkare. Trevlig personal men inget engagemang i patienter, möjligtvis på grund av tidsbrist och stress. Deras verkliga kompetens är därför svårbedömt om bristerna nu beror på ledningen och/eller för mycket patienter.

2,0

• 08:48 - 06 dec, 2017 skrev:

Svårt att komma fram! När man ringer 8.30 säger telefonsvararen att det inte finns fler tider och att man får ringa nästa dag. Samma sak då...😥
    Tid och rådgivning är på samma nummer. Varför? Om man bara behöver rådgivning går det ju inte komma fram om tidsbokningen är full.
    Om och när man får komma till läkare får man bästa vården!

3,2

• 14:33 - 08 jul, 2017 skrev:

Tillgängligheten är under all kritik. Jag har ringt och ringt för att försöka få en telefontid och det är bara slut på telefontider när jag ringer. Det står att man kan ringa in till kl 16:20 men i verkligheten stämmer inte det. Man måste ringa tidigt på morgonen för att kunna få en telefontid och det kan inte jag. Lika dant till sjukgymnasterna, endast en timme på morgonen. Det finns ingen mailadress eller direkttelefonnummer som man kan nå sin läkare eller sjukgymnast. Genom att logga in på 1177 kan man på de flesta hälsocentraler förnya sina recept mm, men inte om man har Norrlandsklininken, där kan man bara avboka en tid. För att förnya sina recept måste man ringa in och vänta på att bli uppringd om man har tur att det finns en telefontid ledig. Under de 3 år jag haft Norrlandskliniken som min hälsocentral har det näst intill aldrig blivit rätt med recepten första gången jag ringt. Jag har fått ringa upp till 5 ggr om samma medicin innan receptet blivit rätt. Katastrof!

1,5

• 12:07 - 27 sep, 2016 skrev:

Fick läkarutlåtande utan att ens undersökas. Varit bra förr men inte längre.

1,8

• 11:47 - 21 maj, 2015 skrev:

Mycket nojd med min läkare Sofia Lalos duktigt i sitt arbete som läkare, bra bemötande och empatisk.

• 10:55 - 16 jun, 2014 skrev:

Bra bemötande av Läkare Sofia Lalos.

• 13:51 - 09 dec, 2013 skrev:

Trevlig, empatisk personal som lyssnar på patienten och vill hjälpa. Kanonbra sjukgymnaster!