Sök
Sök
Jämför
Jämför
Boka
Boka
Hitta rätt vård

Skicka en bokningsförfrågan eller ring för att komma i kontakt med den vårdgivare du valt.

Norrlandskliniken hälsocentral AB

Umeå

090 - 785 93 22

Norrlandskliniken är en privat hälsocentral som ingår i hälsoval Västerbotten. Vi möter vårdsökande i alla åldrar och i alla faser i livet.

Förutom hög tillgänglighet och medicinsk kompetens vill vi ge service och bemötande utöver det förväntade.

Lista dig hos Norrlandskliniken hälsocentral AB

Du som bor i Gävle, Halland, Dalarna, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Norrbotten, Skåne, Örebro, Uppsala och Stockholms län kan göra ditt vårdval/hälsoval via 1177 Vårdguidens e-tjänst Mina vårdkontakter.

Ett andra alternativ är att lämna in en vårdvalsblankett till den vårdcentral du valt.

Valet av vårdcentral är personligt, därför behöver varje familjemedlem lista sig.

Läs mer om vårdval

ANNONS. Min Doktor - Läkarbesök i mobilen

Träffa en läkare redan nu!

Min Doktor är Sveriges största vårdcentral på nätet och vi har öppet dygnet runt alla dagar i veckan. Vi erbjuder läkarbesök och konsultationer med barnmorska när och var det passar dig. Våra läkare ställer diagnos, skriver remisser och recept, direkt i din mobil.
Precis som på alla vårdcentraler är det kostnadsfritt för barn och högkostnadsskydd gäller.
Läs mer om Min Doktor

Träffa Min Doktor direkt på nätet

Fakta

Telefon
090 - 785 93 22
Besöksadress
Glimmervägen 5 E - visa på karta
Telefontider
  • Måndag - Fredag 07:00 - 16:00 Återuppringning
Öppettider
  • Måndag - Fredag 08:00 - 17:00 Bokade besök
Driftsform
Privat
Webbplats
Kategorier
Barnavårdscentral / BVC, Barnmorska, Barnmorskemottagning, Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral, Mödravårdscentral

Omdömen


Snittbetyg på omdömen

3,4
Baserat på 10 omdömen
Lämna omdöme
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information

21:07 - 04 nov, 2018 skrev:

Jag är otroligt nöjd med min läkare. Och sjukgymnasten och även sköterskor jag träffat. Rekommenderas.

Rekommenderar

4,2

Betyg 4,2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


09:13 - 30 jul, 2018 skrev:

Otroligt fina läkare och sköterskor. Lite svårt att hinna med att få en telefontid men otroligt fin hjälp när man absolut behöver den..

Rekommenderar

4,8

Betyg 4,8 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


00:44 - 18 apr, 2018 skrev:

Tror de vöxt lite för mycket. Svårt med tider sedan tar besöket 5min.

1,8

Betyg 1,8 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


10:54 - 03 apr, 2018 skrev:

Riktigt dålig service. Svårt att komma fram och får vänta länge på att få tid hos läkare. Trevlig personal men inget engagemang i patienter, möjligtvis på grund av tidsbrist och stress. Deras verkliga kompetens är därför svårbedömt om bristerna nu beror på ledningen och/eller för mycket patienter.

2,0

Betyg 2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


08:48 - 06 dec, 2017 skrev:

Svårt att komma fram! När man ringer 8.30 säger telefonsvararen att det inte finns fler tider och att man får ringa nästa dag. Samma sak då...😥
Tid och rådgivning är på samma nummer. Varför? Om man bara behöver rådgivning går det ju inte komma fram om tidsbokningen är full.
Om och när man får komma till läkare får man bästa vården!

Rekommenderar

3,2

Betyg 3,2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


14:33 - 08 jul, 2017 skrev:

Tillgängligheten är under all kritik. Jag har ringt och ringt för att försöka få en telefontid och det är bara slut på telefontider när jag ringer. Det står att man kan ringa in till kl 16:20 men i verkligheten stämmer inte det. Man måste ringa tidigt på morgonen för att kunna få en telefontid och det kan inte jag. Lika dant till sjukgymnasterna, endast en timme på morgonen. Det finns ingen mailadress eller direkttelefonnummer som man kan nå sin läkare eller sjukgymnast. Genom att logga in på 1177 kan man på de flesta hälsocentraler förnya sina recept mm, men inte om man har Norrlandsklininken, där kan man bara avboka en tid. För att förnya sina recept måste man ringa in och vänta på att bli uppringd om man har tur att det finns en telefontid ledig. Under de 3 år jag haft Norrlandskliniken som min hälsocentral har det näst intill aldrig blivit rätt med recepten första gången jag ringt. Jag har fått ringa upp till 5 ggr om samma medicin innan receptet blivit rätt. Katastrof!

1,5

Betyg 1,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


12:07 - 27 sep, 2016 skrev:

Fick läkarutlåtande utan att ens undersökas. Varit bra förr men inte längre.

1,8

Betyg 1,8 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


11:47 - 21 maj, 2015 skrev:

Mycket nojd med min läkare Sofia Lalos duktigt i sitt arbete som läkare, bra bemötande och empatisk.

Rekommenderar

5,0

Betyg 5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


10:55 - 16 jun, 2014 skrev:

Bra bemötande av Läkare Sofia Lalos.

Rekommenderar

5,0

Betyg 5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


13:51 - 09 dec, 2013 skrev:

Trevlig, empatisk personal som lyssnar på patienten och vill hjälpa. Kanonbra sjukgymnaster!

Rekommenderar

5,0

Betyg 5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information

Lämna omdöme

Är du vårdgivare och vill synas på Vården.se?


Läs mer om Vården.se

Stämmer inte informationen?