Husläkarna Hälsocentral i Umeå

Umeå

Till oss kan du vända dig med frågor och problem som rör din hälsa.

Vårt mål att ge dig ett gott medicinskt omhändertagande och bra bemötande i livets alla förhållanden.

Hos oss kan du få hjälp med de flesta sjukdomstillstånd och stöd för att förbättra din hälsa.

På hälsocentralen arbetar olika yrkeskategorier som distriktsläkare, distriktsköterskor, sjuksköterskor, sjukgymnast/fysioterapeut,arbetsterapeut, samtalsterapeut, rehabkoordinator, undersköterska, sekreterare samt dietist.

Vi har även sjuksköterskeledda mottagningar för patienter med diabetes, astma/KOL och inkontinens. Vi har BVC och MVC samt arbetar enligt en modell som kallas GVC riktad mot multisjuka äldre. Vi driver även en filial i Tavelsjö som i huvudsak är distriktsköterskebaserad.

Högkostnadskort och övriga avgifter är gemensamma med övriga hälsocentraler.

För kontakt och mer information, se vårt utbud.

Lista dig hos Husläkarna Hälsocentral i Umeå

Storgatan 28 B - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:15 - 16:30 Återuppringning
  • Måndag - Fredag 11:30 - 12:30 Lunchstängt
Barnavårdscentral / BVC, Barnmorska, Barnmorskemottagning, Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral, Mödravårdscentral, Sjukgymnast

14:32 - 06 apr, 2017 skrev:

Mycket bra