Medicinmottagning Umeå

Umeå

Medicinmottagningen ingår i Medicincentrums mottagningsverksamhet och hit kommer patienter med olika medicinska sjukdomar inom allmän medicin, gastroenterologi (mag- och tarmsjukdomar), diabetes och endokrinologi (ämnesomsättningssjukdomar) och angiologi (kärlsjukdomar)

Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
Remiss krävs från annan vårdgivare eller via Egen vårdbegäran. Mer information finns under länken Remiss och Egen vårdbegäran. Medicincentrum har ett gemensamt telefonnummer dit du som patient kan ringa för att beställa blankett för Egen vårdbegäran. Vi kan i vissa fall hjälpa till att fylla i blanketten. Telefon 090 – 785 31 00
Diabetesvård, Dialysverksamhet, Endokrinologi, Gastroenterologi, Lungsjukvård, Medicinsk njursjukvård, Strokevård