Hand- plastik- och ögonavdeln

Om Hand- plastik- och ögonavdeln

Samvårdsenheten är en avdelning som ansvarar för vård av fyra olika specialiteter, ögonkirurgi, öron-näsa-halskirurgi, hand- och plastikkirurgi och käkkirurgi.

På avdelningen finns även en särskild barnsektion med fyra vårdplatser.

Här skrivs patienter in för planerade operationer och utredningar, men även patienter med akuta skador och sjukdomar tas emot och vårdas på avdelningen. Vi behandlar patienter alltifrån två månaders ålder till vuxna.

På avdelningen finns bred yrkeskompetens. Här samarbetar sjuksköterskor, barnsjuksköterskor, undersköterskor och barnsköterskor med läkare från de olika specialiteterna. På avdelningen finns även vidareutbildade smärtsjuksköterskor.

För mer information om de olika sektionerna, klicka på fliken Vårt utbud.

Ej angivet
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Avdelningen har fria besökstider, men vi försöker även se till patienternas behov och önskemål om avskildhet och lugn under vårdtiden. Tänk på att vid besök på avdelningen låta bli att använda parfym eller ta med levande blommor då allergier kan göra det besvärligt för inneliggande patienter och personal.
Remiss krävs från annan vårdgivare eller via Egen vårdbegäran. Mer information finns under länken Remiss och Egen vårdbegäran.
Handkirurgi, Ögonsjukvård