Utbildningstandvård

Umeå

Utbildningstandvården ansvarar för klinisk utbildning av tandläkare och tandhygienister, samt medverkar i klinisk utbildning och klinisk forskning. Utbildningstandvården har också ansvar för landstingets åtagande i utbildning av tandsköterskor.

På studentkliniken får du tandvård till rabatterat pris.

Studenter som utbildar sig till tandläkare och tandhygienister, börjar i mitten av utbildningen att utföra tandvård på patienter. Det sker under handledning av tandläkare och tandhygienister, som också är lärare.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 090 - 785 93 74