Freja ätstörningsmottagning Umeå

Umeå

Freja ätstörningsmottagning är en specialistenhet inom Psykiatriska kliniken.
Verksamheten vänder sig till dig över 18 år med ätstörningsproblematik. Till enheten kan man söka själv eller komma på remiss.

I personalgruppen ingår arbetsterapeut, dietist, läkare, fysioterapeut, sjuksköterskor, psykolog och kurator. I teamet finns hög psykoterapeutisk kompetens.

Behandlingen utformas individuellt och utgår från patientens behov och svårigheter. Vid enheten finns en Måltidsbehandling där det är möjligt att konkret arbeta för att lämna ätstörningssymtomen.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 090 - 785 09 61 Växelnummer 090 - 785 00 00
Akutvägen 2a Y23 Freja ätstörningsmottagning Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt Telefonsvarare

Arbetsterapeut, Fysioterapeut, Psykoterapeut, Sjukgymnast