Öron-näsa-halsmottagning Umeå

Umeå

Mottagningen är en specialistmottagning inom öron- näs- halsområdet. Vi ansvarar för vård av både vuxna och barn.

Här bedriver vi både planerad som akut verksamhet och samarbetar nära med exempelvis hörcentral, logopedverksamhet, plastikkirurgi, käkkirurgi, onkologi och neurokirurgi.

Kliniken svarar för vård av patienter med öron- näs- halssjukdomar, hörsel samt tal- och röstrubbningar. Vi behandlar också patienter som har behov av operativa ingrepp i munhåla och omgivande vävnad.

Vi utreder och vårdar till exempel patienter med olika typer av tumörer. Vi hjälper även patienter med vanligare problem såsom operationer av halsmandlarna.

Övriga vårdorsaker kan vara bihåleoperationer, öronkirurgi, infektioner samt akuta fall med näsblödningar, ansiktsfrakturer eller patienter som fått främmande föremål i matstrupe eller luftvägar.

På mottagningen arbetar en grupp av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och läkarsekreterare.

Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
Remiss krävs från annan vårdgivare eller via Egen vårdbegäran. Mer information finns under länken Remiss och Egen vårdbegäran.
Öron Näsa Hals

4,1

17:07 - 12 feb, 2017 skrev:

Jag var i går i akuten och jag behandlades av en öron-näsa-hals läkare från Grekland. Han var underbar. Han undersökte mig mycket noga, han var mycket vänlig och mycket professionell, han hade mycket goda kunskaper om sitt jobb och han gav mig mycket bra information om min situation.

20:52 - 28 sep, 2016 skrev:

Kändes som om ni inte tog mig på allvar. Ingen vidare undersökning , bara hastig titt i öronen, sen så var det klart!
Och den som tog hörseltestet " fick i inte ihop det " vad kan det betyda ?? Funderade hela vägen hem till Sollefteå.!
Och ja, jag hör dåligt!!

3,8