Tolkcentral

Umeå

Tolkcentralen i Västerbotten erbjuder vardagstolkning till hörselskadade, vuxendöva, döva och personer med dövblindhet. Vi arbetar enligt god tolksed och har tystnadsplikt.

Tolkservicen är gratis för den enskilde brukaren.

Beställ tolk genom att kontakta oss via telefon, texttelefon, bildtelefon, sms eller e-post.
E-post: tolkcentralen@vll.se
Sms: 070-384 74 65
Bildtelefon: tolk.umea@sip.nu
Texttelefon: 019-17 10 11

Om du behöver boka en tolk akut, till exempel till sjukvård, polis eller rörmokare, när Tolkcentralen har stängt använder du följande nummer:
Tal- och texttelefon: 0910- 70 13 15
Sms: 070-785 03 02

Avdelningschef: Eva Bergström
Telefon: 090-785 33 84
E-post: eva.bergstrom@vll.se

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 090 - 785 74 60