Oral diagnostisk radiologi

Umeå

Vid specialisttandvårdskliniken för Oral diagnostisk radiologi utförs specialiserade röntgenundersökningar av tänder och käkar, samt närliggande områden som t ex munhåla, svalg och spottkörtlar. Vissa typer av undersökningar utförs i samarbete med röntgenavdelningen på NUS.

För att förbättra tillgängligheten i hela Västerbotten utförs även undersökningar vid lasaretten i Skellefteå och Lycksele. Bilderna analyseras sedan i Umeå via landstingets interna datanät.

Akuta fall tar vi emot omedelbart vid vår klinik, medan övriga erbjuds undersökning inom tre till sex veckor.

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 090 - 785 61 80 Växelnummer 090 - 17 80 17