Ortodonti Umeå

Umeå

090 - 785 62 00 , 090 - 785 93 83

Ortodonti betyder tandreglering. Tandläkarna i allmäntandvården har ansvaret att följa barns och ungdomars bettutveckling och vid behov konsultera en tandregleringsspecialist.

Mindre komplicerade bettavvikelser behandlas inom allmäntandvården. Är avvikelsen komplicerad remitteras du till specialistvård. Bettutvecklingen styr tidpunkten för behandlingsstart.

Du kan också erbjudas tandregleringsbehandling om du har en bettavvikelse som inte är tillräckligt omfattande för att behandlingen skall bekostas av landstinget. Din tandläkare kan i så fall ge mer information om kostnad, behandlingstid med mera.

Inom vuxentandvården kan tandregleringsbehandling utföras och ibland vara en del i en mer omfattande behandling. Behandlingen ger ofta förbättrad funktion och estetik. Vid större behandlingsbehov utgår ersättning enligt Försäkringskassans regler. Patienter som remitteras för ett terapiförslag kallas för ett första besök vid specialistkliniken inom tre månader.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Ja

Ortodonti, Tandreglering/Tandställning

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Innehåll från Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com. Varumärken ägs av eller licensieras till GSK. ©2017 GSK eller dess licensgivare. CHSE/CHOTRI/0003/17, Jan 2017

Har du vaccinerat dig mot årets influensa?

Varje influensaepidemi är unik och skyddet mot sjukdomen behöver förnyas varje år. Har du koll på varför du bör vaccinera dig? Läs mer om vad säsongsinfluensan innebär, hur den smittar och hur vaccinet fungerar!

Innehåll från Vaccinationsgruppen.

Äggfrysning

Carl von Linne

Vill du förlänga din fertila period?

Chansen att bli gravid minskar med stigande ålder och allt fler kvinnor väljer att förlänga sin fertila period genom att frysa in sina ägg tidigt i livet för att öka chansen att få barn senare.

Innehåll från Carl von Linnékliniken.

Förebyggande tandvård

Plackers

Räcker tandborstning för optimal munhälsa?

Det finns många missuppfattningar om hur du bäst sköter munhygienen. Plackers reder ut några begrepp och berättar varför det är viktigt att hålla rent även mellan tänderna!

Innehåll från Plackers.

Barnmorska i fickan

Min Doktor

Träffa en barnmorska direkt i appen Min Doktor

Vill du ha rådgivning kring preventivmedel eller behöver du förnya ditt recept? Hos Min Doktor kan du träffa en barnmorska när och var det passar dig!

Innehåll från Min Doktor.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.