Barnavdelning 4 neo iva Umeå

Barnavdelning 4 neo iva Umeå

, Umeå

Norrlands universitetssjukhus, 901 85 Umeå, 90185

Neo-IVA är en intensivvårdsavdelning där för tidigt födda barn vårdas. Hos oss finns även ett antal föräldrarum där barnen kan vårdas dygnet runt hos sina föräldrar. Det handlar om barn som mår relativt bra, men som ännu inte är utskrivningsklara. I anslutning till entrén, utanför intensivvårdsdelen, håller neonatalmottagningen till. Dit kommer några av barnen som vårdats hos oss tillbaka på återbesök efter att de skrivits ut. På avdelningen arbetar omkring 100 personer - läkare, sjuksköterskor, barn- och undersköterskor samt övrig kringpersonal. Vår verksamhet kräver nästan lika mycket personal dygnet runt. Upptagningsområdet sträcker sig från Kiruna i norr till Sundsvall i söder. På avdelningen finns en kurator till hands för alla föräldrar. Hen kan hjälpa er med praktiska frågor om resor och föräldraförsäkring m.m. Hen finns även tillgänglig för samtal i enskildhet. Är svenska inte ditt hemspråk har du rätt till tolk.

Informationen uppdaterades 07:30 - 1 mar, 2024

Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsmedicin, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomskirurgi, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsortopedi, Intensivvård, neonatal, Intensivvård, barn och ungdom