Holmsunds hälsocentral

Holmsunds hälsocentral

, Holmsund

Himmelska Fridens Torg 7, 913 31 Holmsund, 91331

Dagtid är det hit du vänder dig med frågor som rör din hälsa. Det gäller för dig som är sjuk, vill ha stöd som förälder eller förändra din livsstil. Använd gärna våra e-tjänster när du kontaktar oss. När du ringer oss för rådgivning och bedömning får du förslag på en tid då vi ringer upp dig. Alla regionens hälsocentraler är godkända av Hälsoval Västerbotten. Hälsovalet innebär att du själv kan välja hälsocentral. Du hittar information om hur du väljer i länken Så väljer du mottagning. Har du frågor under kvällar och helger ringer du 1177. Blir du akut sjuk eller allvarligt skadad ringer du 112.

Informationen uppdaterades 09:30 - 29 feb, 2024

18 mar, 2021

Träffade i december en fruktansvärt otrevlig läkare som totalt missade vad jag egentligen sökte för och blev irriterad då jag ej hörde vad han sa under munskyddet som han bar. Jag berättade att jag hör dåligt men endera så brydde han sig ej eller så sket han i det. Att himla med ögonen och med kroppsspråket tala om att jag var en jobbig patient som inte hörde är ett hemskt sätt mot någon som har en hörselnedsättning. Dåligt bemötande av chefer också efter framfört klagomål. Det var mycket mer men finns ej plats att redovisa det här.

20 feb, 2020

Vet inte om den andra betygsättaren bara hade tur och faktiskt fick träffa läkare, mina erfarenheter skiljer sig helt klart mot hans positiva omdöme. Dels så har du aldrig kontakt med samma läkare två gånger, byts ut hela tiden och sedan så träffar man inte sina patienter. Man sköter allt via telefon och utan undersökning, sätter in mediciner till höger och vänster eller plockar bort mediciner, allt utan att faktiskt ens undersöka patienterna eller behandla en som en faktisk människa. Så vill du behandlas som en bit papper i en journal och inte träffa någon läkare är det här vårdcentralen för dig! I annat fall rekommenderar jag dig att höra dig för någon annanstans.

18 jan, 2013

Jättetrevlig och kunnig personal, ingen långbänk vid läkarkontakt, grundlig snabb titt och korrekt diagnos. Välstädat väntrum.

Här kan du se omdömen som Holmsunds hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Vårdcentral (BT), Psykologverksamhet, barn och ungdom, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Kuratorsverksamhet, Psykologverksamhet, vuxna, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Dietistverksamhet, Diabetesmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Distriktssköterskeverksamhet, Primärvårdsrehabilitering, Allmänmedicin, Vaccination mot covid-19, Hjälpmedelsverksamhet, Vaccinationsverksamhet