Närhälsan Billingen vårdcentral, Skövde

Närhälsan Billingen vårdcentral

, Skövde

Ekängsvägen 15, 549 40, Skövde, 54940 Skövde

Till dig som är listad på Billingens vårdcentral. Med start tisdagen den 16 april är det åter dags för påfyllnadsdos av vaccin mot covid-19. Detta gäller dig som är 80 år eller äldre samt dig över 65 år med hemtjänst (medtag inbjudan från kommunen). I år har vi ingen drop-in, boka därför din tid via 1177 e-tjänster. Du som inte har möjlighet att boka tid via e-tjänster är välkommen att ringa oss och välja knappval 5 för vaccination. Plats: All vaccination sker på vårdcentralen. För att underlätta vaccinationen ber vi dig bära kortärmat vid besöket. Du behöver inte anmäla dig i receptionen, du blir uppropad med ditt namn. Då vi har begränsad möjlighet till parkering uppmanar vi dig i möjligaste mån använda annat transportmedel.

Närhälsan Billingen vårdcentral är en offentligt driven vårdcentral centralt belägen på Käpplunda gärde. I vår verksamhet finns en stabil bemanning som driver läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, barnavårdscentral, astma-KOL mottagning, diabetes-blodtrycksmottagning, laboratorium med mera. Apoteket Tranan ligger i anslutning till vårdcentralen. Verksamhetschef Åsa Breman tel 447120

Informationen uppdaterades 06:38 - 27 mar, 2024

19 apr, 2023

Fruktansvärt bemötande av patienter. Håll er borta.

7 mar, 2022

Fantastisk Vårdcentral. Läkare som verkligen lyssnar och tar sig tid att undersöka

13 apr, 2021

Här kan du se omdömen som Närhälsan Billingen vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Diabetesmottagning, primärvård, Dietistverksamhet, Vaccination mot covid-19, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet