Närhälsan Norrmalm vårdcentral, Skövde

Närhälsan Norrmalm vårdcentral

, Skövde

Ekängsvägen 15, 549 40, Skövde, 54940 Skövde

Till dig som är listad på Norrmalms vårdcentral: Med start måndagen 15 april är det åter dags för påfyllnadsdos med vaccin mot Covid 19. Detta gäller dig som är 80 år eller äldre samt dig över 65 år med hemtjänst (medtag inbjudan från kommunen). I år har vi ingen drop-in. Boka därför din tid via 1177 e-tjänster. Du som inte har möjlighet att boka tid via e-tjänster är välkommen att ringa oss och välja knappval 5 för vaccination. Plats: All vaccination sker på vårdcentralen. För att underlätta vaccinationen ber vi dig bära kortärmat vid besöket. Du behöver inte anmäla dig i receptionen, du kommer bli uppropad med ditt namn. Då vi har begränsade möjlighet till parkering uppmanar vi dig att i möjligaste mån använda annat transportmedel. SJÄLVINCHECKNING: Vi har börjat med självincheckning på vårdcentralen och ser helst att du i första hand försöker använda dig av detta. Mer information finns på plats när du kommer.

Vi är en offentligt driven vårdcentral med stabil läkarbemanning. Våra distriktssköterskor arbetar med läkare i områden som astma, KOL, hypertoni, BVC, psykisk ohälsa samt livsstilsfrågor. Intill oss finns apoteket Tranan. Verksamhetschef Carina Wallin, telefon carina.wallin@vgregion.se

Informationen uppdaterades 13:27 - 19 mar, 2024

1 dec, 2023

Vårdcentralen vägrar att låta en läkare undersöka min fot, vilket försäkringsbolaget kräver för att betala ersättning för skadan. Har berättat hur det ligger till men de vill absolut inte ta emot mig. Det verkar vara väldigt ont om läkare på denna vårdcentralen. Man får i princip bara träffa sjuksköterskor även om man skulle ha lunginflammation. En gång skar jag upp fingret. Vårdcentralen verkade inte så intresserade av att ta emot mig. Men jag åkte dit ändå och en läkare limmade såret som var ganska stort. Hade svårt att förstå läkarens svenska, för det var hon inte så bra på.

Här kan du se omdömen som Närhälsan Norrmalm vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Besökstider

Vårdcentral (BT), Provtagningsverksamhet, öppen vård, Dietistverksamhet, Vaccination mot covid-19, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet