Ulricehamn barn- och ungdomsmedicinsk mottagning, Ulricehamn

Ulricehamn barn- och ungdomsmedicinsk mottagning

, Borås

Bryggaregatan 5, 503 38, Borås, 50338 Ulricehamn

Torsdagen den 25 april finns det ingen telefonrådgivning på BUM Ulricehamn. Ring till annan BUM mottagning eller din vårdcentral för rådgivning. Från och med 240115 till 240715 kommer BUM Ulricehamn att tillfälligt samlokaliseras på Viskans (Borås) barnmottagning. Remisser skickas fortsatt till BUM Ulricehamn och det är samma telefonnummer och öppettider som gäller. Besök kommer att ske på BUM Ulricehamn som finns på samma våning som BUM Viskan i Borås, Bryggaregatan 5 våning 6. Man kan även bli erbjuden besök på annan barnmottagning i Södra Älvsborg. Vissa besök hos barnsjuksköterska kommer att ske på familjecentralen i Ulricehamn. E-tjänster görs som vanligt på BUM Ulricehamn. Telefonrådgivning 0321-29210 Måndag-torsdag mellan klockan 08,00-09,30

Välkommen till Ulricehamns barn och ungdomsmedicinska mottagning i Borås. På vår mottagning arbetar barnläkare, barnsjuksköterskor, medicinska sekreterare, psykolog samt dietist. Vi tar emot barn- och ungdomar som behöver specialistkompetens. Vi har ingen drop-in verksamhet utan hit kommer du på remiss. Vid akut sjukt barn under 6 månader är ni välkomna att kontakta oss för råd och eventuell akuttid, Barn över 6 månader hänvisas till sin vårdcentral. Rådgivning och tidsbokning sker hos våra barnsjuksköterskor på telefonnummer 0321-29 210. För övriga ärenden kan du även använda dig av e-tjänsterna ovan. Barn som inte varit aktuella på vår mottagning för besök på 1,5 år hänvisas i första hand till vårdcentral. Enhetschef: Nilufar Hathalia Shastavari

Informationen uppdaterades 14:00 - 23 apr, 2024

Lunch