Psykiatriavdelning 5, Uppsala

Om Psykiatriavdelning 5, Uppsala

Avdelning 5 är en rättspsykiatrisk avdelning på Akademiska sjukhuset. Här vårdas patienter som av domstol överlämnats till rättspsykiatrisk vård.

Här arbetar vi i team med läkare, specialistsjuksköterskor, sjuksköterskor, skötare, psykolog, kurator och arbetsterapeut. Varje patient har tillgång till medicinsk vård, omvårdnad och psykologiska samt psykosociala insatser utifrån sitt behov.

Vården syftar till att behandla och rehabilitera patienten för att möjliggöra utslussning till samhället.

Arbetet sker i nära samarbete med vår öppenvårdsmottagning. Under vårdtiden deltar öppenvården i vårdplanering och träffar patienter regelbundet för att arbeta för en obruten vårdkedja.

Ulleråkersvägen 19, Uppsala - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt