Röntgenmottagningen Kungsbacka

Röntgenmottagningen Kungsbacka

, Kungsbacka

Hallands sjukhus Kungsbacka, Tölövägen 3, huvudentré, målpunkt F, 43480 Kungsbacka

Vi har ingen drop in-mottagning på Röntgen Kungsbacka i nuläget. Du är välkommen att ringa till oss för att boka tid.

Röntgenmottagningen på Hallands sjukhus Kungsbacka är en modern mottagning som är utrustad med avancerad teknik och kompetent personal. För att kunna genomgå en röntgenundersökning behöver du som patient få en röntgenremiss. Vid en röntgenundersökning tar röntgensjuksköterskan bilder. Röntgenläkaren bedömer bilderna och skriver ett röntgensvar som skickas till remitterande läkare. Du kan bli undersökt med konventionell röntgen, datortomografi, magnetkamera eller ultraljud. Vi utför även behandling med avlastning vid lung- och magbesvär samt smärtlindring. En undersökning kan alltså utföras med hjälp av olika typer av apparater och teknik beroende på vilken kroppsdel som ska undersökas och vad den behandlande läkaren vill ha för information.

Informationen uppdaterades 11:57 - 8 mar, 2024

Telefonsvarare

Mammografi, Radiologi, Datortomografiverksamhet, MR-verksamhet, Ultraljudsverksamhet