Biblioteksgången 10, Täby

AudioNova Täby

Välkommen till AudioNova Täby – Din Hörselspecialist!

Hörselmottagningen AudioNova Täby hittar du på Biblioteksgången 10 i Täby.

AudioNova är en av Sveriges största hörselkedjor och finns på flera platser i landet. Audionommottagningen i Täby är en av många hörselkliniker som tillhör AudioNova.

Vad vi på AudioNova Täby kan hjälpa dig med

På AudioNova Täby hjälper våra erfarna audionomer dig med hörseltest och utprovning av hörapparater och hörselskydd. Du kan också få hjälp med service och justering av hörapparater, samt arbetsplatsanpassningar. Vi på AudioNova Täby vet att alla individer har unika förutsättningar, behov och önskemål, och därför gör vi alltid vårt yttersta för att hitta den bästa lösningen för just dig.

Du behöver ingen remiss för att komma till oss på AudioNova Täby!

Avtal inom vårdval primär hörselrehabilitering

AudioNova Täby är en hörselklinik som är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att du som är över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen hos oss.

Hörseltest online på audionova.se

Hur står det till med din hörsel? På AudioNovas hemsida kan du göra ett hörseltest online. Under testet får du lyssna på några ljud och sedan besvara ett antal frågor. Testet tar bara några minuter och du får ditt resultat med en gång.

Få hjälp med din hörsel hos AudioNova Täby!

Informationen uppdaterades 15:30 - 15 nov, 2023

23 jan, 2024

Fantastik personal, kunniga och trevliga. Bokning krävs men det finns förklaring till det ( går ej att ha högt ljud i lokal pga mätningar) och det går snabbt att få en tid. Mycket nöjd med Audionova

22 jan, 2024

Svårt att få någonting uträttat i tid. Långa väntetider. Man får ha nedsatt hörsel länge. Det går inte ens att köpa tillbehör utan långa väntetider. I stort sett har allting blivit sämre sedan Audio Nova startades eller efter pandemin. Den personliga kontakten är inte bra. Services har blivit mycket sämre om man jämför med tidigare år.

28 dec, 2023

Katastrof!! Har varit kund i ett antal år och haft några problem med trasig apparat Det går ej att komma i kontakt med dem , de ringer ej upp De har stängd dörr som de ej öppnar om man ej tid bokat???! Etc. mm VARNING anlita ngn annan!

28 maj, 2020

Fantastisk service!

24 sep, 2019

Toppentrevlig personal. Känner sej verkligen välkommen.

Fråga ställd 16:24 - 1 feb, 2020

Hålet som leder ner i hörapparaten - när man tagit bort det lilla vaxfiltret - är något tilltäppt i den vä. hör-apparaten. Det i hö. apparaten är icke det.. Borde de inte ha lika utseende?

AudioNova Täby svarar:

Hej Tommy, Det låter som att den vänstra hörapparaten har fått smuts eller vax bakom vaxfiltret. Om du har möjlighet så kom gärna förbi vår mottagning under våra öppettider så kan vi kontrollera vad som har hänt. Vi har öppet måndag - torsdag 08:00 - 16:00 Fredagar 08:00 - 15:00 Mvh Receptionen AudioNova Täby

Fråga ställd 10:26 - 25 sep, 2019

Har ni dessa hörapparater Phonak Audeo M70-R Resound Linx Quatro

AudioNova Täby svarar:

Hej! Vi provar ut många hörapparater av modellen Phonak Audéo M70-R. Det går även att prova ReSound Quattro. AudioNova

Fråga ställd 21:38 - 12 feb, 2018

Hur kan man kolla hörseln online

AudioNova Täby svarar:

Hej! Inget vi rekommenderar då de är missvisande. Prova att googla på Hörsellinjen. Med vänlig hälsning Audionova