Öppet idag från 08:00

Hammarby Behandlingscenter

Björn: Torparevägen 8 i Tyresö, Ulf: Malmövägen 14, Johanneshov

Hammarby Behandlingscenter

Hammarby Behandlingscenter har bytt adress och våra naprapater arbetar vidare på olika ställen, se vägbeskrivning.

Naprapat i Söderort

Hammarby Behandlingscenter är sedan 1979 en mycket väl etablerad mottagning söder om Södermalm. Vi behandlar patienter med besvär i rygg, nacke, ben, armar och leder med omgivande mjukdelar såsom muskler, senor och ledband.

Hos naprapaten får du hjälp med olika typer av behandling och nästan alltid någon form av rehabilitering. Vi har även speciell kunskap i motions- och idrottsskador hos såväl unga som gamla och motionär som elit.

Remiss behövs ej

Du behöver inte remiss för besök på Hammarby Behandlingscenter och vår målsättning är att arbeta med korta väntetider.

Våra patienter är personal från företag, aktiva från idrottsföreningar samt privatpersoner. Det finns möjlighet för företag och idrottsföreningar att teckna avtal med oss.

Våra telefontider

Björn: Måndag-Torsdag kl 8:00-8:45
Det går även bra att boka tid hos Björn online.
Ulf: Måndag-Fredag 9:00-17:00

Informationen uppdaterades 08:37 - 6 aug, 2019

Boka behandling

Naprapatbehandling
hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ...

Rehabilitering
hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

Rehabilitering går som en röd tråd genom vår behandlingsarsenal. Vi är fullständigt övertygade om att en skada som blivit behandlad eller op...

Idrottsskador
hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

Idrottsskador har alltid varit vårt specialintresse. Vi kommer själva ur idrotten och har arbetat med idrottsskador i olika klubbar, med lan...

Nackspärr
hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Tennisarmbåge
hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

En tennisarmbåge uppstår till följd av överbelastning i senfästet på armbågens utsida. Små skador, mikroskopiska bristningar uppstår i fäste...

Ryggskott
hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

Ryggskott är ett samlingsnamn för plötsligt påkommen ryggsmärta, oftast i ländryggen. Besvären kan uppstå i muskel, disk, led mm. Ryggskott ...

Frågor och svar

Fråga ställd 12:07 - 16 aug, 2016

Gäller högkostnadsskydd

Hammarby Behandlingscenter svarar:

Hej! Nej, tyvärr gäller inte högkostnadskort hos oss. Med vänlig hälsning Björn Hedenström

Fråga ställd 21:00 - 4 aug, 2016

Hej Min hälsena gick helt av vid tennis match i går. Blev gipsad på SÖS akuten Har läst om plast stövel med kilar mycket smartare. Är det nåt ni gör

Hammarby Behandlingscenter svarar:

Hej! Tyvärr är det inget vi gör. Det görs i Landstingets regi. Åtgärden varierar från sjukhus till sjukhus. Du kan ta upp med doktorn vid ditt återbesök om en s k ortos. Mvh Björn Hedenström

Fråga ställd 06:33 - 19 jun, 2016

Efter en olycka där nyckelbenet lagt sig över bröstbenet, har jag fått en framskjutande axel och ett utstående skulderblad. Den skadade axeln är ca 5 cm lägre än den friska. Jag har fruktansvärt ont i axeln och skulderbladet värken strålar upp över halsen mot örat. Jag arbetar som personlig assistent och har många tunga förflyttningar och lyft med bl.a. Att lyfta 20 kg rullstol in och ur bilen i genomsnitt 6 ggr per dag. Jag har blivit opererad i min axel en gång. Olyckan inträffade under arbetstid. Kan detta vara en arbetsskada och vilken behandling bör jag få nu.

Hammarby Behandlingscenter svarar:

Hej! Kontakta oss på telefon 08-6597260 och prata med vår sekreterare Anita. Då får du information om hur vi kan hjälpa dig. Med vänlig hälsning Björn Hedenström

Fråga ställd 16:49 - 29 sep, 2015

Har ont sedan flera år i trampdynan Hö. fot. Den värker ständigt o svullnar ibland. Emellanåt kan jag knappt stå på den. Tror ni att det är något för er?

Hammarby Behandlingscenter svarar:

Hej! Ditt problem är vanligt, speciellt när det främre fotvalvet blir nedsjunket. Vi behandlar det med avlastning i form av en pelott, träning för att stärka muskulaturen och lokal behandling med ström, massage och förbättring av rörligheten. Den behandlingen utförs hos oss av en naprapat. Finner du det intressant är du välkommen att boka tid antingen via vården.se eller ringa till oss på vår telefontid vardagar 9-11. Med vänlig hälsning Björn Hedenström, leg naprapat.

Fråga ställd 16:37 - 29 aug, 2014

utför ni stötvågsbehandlingar? har hört att det ska fungera framgångsrikt på hälsporre.

Hammarby Behandlingscenter svarar:

Nej, vi utför inte stötvågsbehandling. Vid hälsporre arbetar vi med el-stimulering, tvärfriktioner, rehabträning, fotanalys och avlastning.

Måndag - Torsdag : 08:00 - 08:45 Björn
Måndag - Fredag : 08:00 - 17:00 Ulf