Boka här

Hammarby Behandlingscenter

Björn: Torparevägen 8 i Tyresö, Ulf: Malmövägen 14, Johanneshov - Visa på karta

Logo Hammarby Behandlingscenter

Om Hammarby Behandlingscenter

Hammarby Behandlingscenter har bytt adress och våra naprapater arbetar vidare på olika ställen, se vägbeskrivning.

Naprapat i Söderort

Hammarby Behandlingscenter är sedan 1979 en mycket väl etablerad mottagning söder om Södermalm. Vi behandlar patienter med besvär i rygg, nacke, ben, armar och leder med omgivande mjukdelar såsom muskler, senor och ledband.

Hos naprapaten får du hjälp med olika typer av behandling och nästan alltid någon form av rehabilitering. Vi har även speciell kunskap i motions- och idrottsskador hos såväl unga som gamla och motionär som elit.

Remiss behövs ej

Du behöver inte remiss för besök på Hammarby Behandlingscenter och vår målsättning är att arbeta med korta väntetider.

Våra patienter är personal från företag, aktiva från idrottsföreningar samt privatpersoner. Det finns möjlighet för företag och idrottsföreningar att teckna avtal med oss.

Våra telefontider

Björn: Måndag-Torsdag kl 8:00-8:45
Det går även bra att boka tid hos Björn online.
Ulf: Måndag-Fredag 9:00-17:00

Informationen uppdaterades 22 februari 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Hammarby Behandlingscenter

Naprapatbehandling hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

600 - 650 kr

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ...

Rehabilitering hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

600 - 650 kr

Rehabilitering går som en röd tråd genom vår behandlingsarsenal. Vi är fullständigt övertygade om att en skada som blivit behandlad eller op...

Idrottsskador hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

600 - 650 kr

Idrottsskador har alltid varit vårt specialintresse. Vi kommer själva ur idrotten och har arbetat med idrottsskador i olika klubbar, med lan...

Nackspärr hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

600 - 650 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Tennisarmbåge hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

600 - 650 kr

En tennisarmbåge uppstår till följd av överbelastning i senfästet på armbågens utsida. Små skador, mikroskopiska bristningar uppstår i fäste...

Ryggskott hos Hammarby Behandlingscenter i Tyresö

600 - 650 kr

Ryggskott är ett samlingsnamn för plötsligt påkommen ryggsmärta, oftast i ländryggen. Besvären kan uppstå i muskel, disk, led mm. Ryggskott ...

Björn Hedenström

Björn Hedenström

Telefon: 0708-59 72 61

Leg. naprapat
Verksam som naprapat sedan 1979. Idrottsskadeterapeut. Under drygt tio år verksam som naprapat för de svenska fotbollslandslagen. Deltagit som naprapat för Sverige i OS. Flitigt anlitad som föreläsare i bl.a. idrottsmedicin.

BOKA TID

Ulf Bogestedt

Ulf Bogestedt

Telefon: 0709-73 25 54

Leg. naprapat
Verksam som naprapat sedan 1981. Idrottsskadeterapeut. Under många år verksam som naprapat åt idrottsföreningar, bl.a. Älvsjö AIK, Bellevue och Bagarmossen BK. Även utbildad idrottsinstruktör IFHS Bosön.

BOKNING: Ring för tidsbokning.

Karta - Björn: Torparevägen 8 i Tyresö, Ulf: Malmövägen 14, Johanneshov

Hammarby Behandlingscenter

• Fråga ställd 12:07 16 aug 2016

Gäller högkostnadsskydd

Hej!
    Nej, tyvärr gäller inte högkostnadskort hos oss.
    Med vänlig hälsning Björn Hedenström

• Fråga ställd 21:00 04 aug 2016

Hej Min hälsena gick helt av vid tennis match i går. Blev gipsad på SÖS akuten
    Har läst om plast stövel med kilar mycket smartare. Är det nåt ni gör

Hammarby Behandlingscenter svarar:

Hej! Tyvärr är det inget vi gör. Det görs i Landstingets regi. Åtgärden varierar från sjukhus till sjukhus. Du kan ta upp med doktorn vid ditt återbesök om en s k ortos. Mvh Björn Hedenström

• Fråga ställd 06:33 19 jun 2016

Efter en olycka där nyckelbenet lagt sig över bröstbenet, har jag fått en framskjutande axel och ett utstående skulderblad. Den skadade axeln är ca 5 cm lägre än den friska. Jag har fruktansvärt ont i axeln och skulderbladet värken strålar upp över halsen mot örat. Jag arbetar som personlig assistent och har många tunga förflyttningar och lyft med bl.a. Att lyfta 20 kg rullstol in och ur bilen i genomsnitt 6 ggr per dag. Jag har blivit opererad i min axel en gång. Olyckan inträffade under arbetstid. Kan detta vara en arbetsskada och vilken behandling bör jag få nu.

Hej!
    Kontakta oss på telefon 08-6597260 och prata med vår sekreterare Anita. Då får du information om hur vi kan hjälpa dig. Med vänlig hälsning Björn Hedenström

• Fråga ställd 16:49 29 sep 2015

Har ont sedan flera år i trampdynan Hö. fot. Den värker ständigt o svullnar ibland. Emellanåt kan jag knappt stå på den. Tror ni att det är något för er?

Hammarby Behandlingscenter svarar:

Hej! Ditt problem är vanligt, speciellt när det främre fotvalvet blir nedsjunket. Vi behandlar det med avlastning i form av en pelott, träning för att stärka muskulaturen och lokal behandling med ström, massage och förbättring av rörligheten. Den behandlingen utförs hos oss av en naprapat. Finner du det intressant är du välkommen att boka tid antingen via vården.se eller ringa till oss på vår telefontid vardagar 9-11. Med vänlig hälsning Björn Hedenström, leg naprapat.

• Fråga ställd 16:37 29 aug 2014

utför ni stötvågsbehandlingar? har hört att det ska fungera framgångsrikt på hälsporre.

Hammarby Behandlingscenter svarar:

Nej, vi utför inte stötvågsbehandling. Vid hälsporre arbetar vi med el-stimulering, tvärfriktioner, rehabträning, fotanalys och avlastning.