Regnbågsgatan 14, Tyresö

Tandläkarundersökning

Akuttandvård

Frisktandvård

Videomöte med tandläkare - Folktandvården Online

Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Tandblekning

Om Folktandvården Tyresö

Folktandvårdens duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor i Tyresö, ett stenkast från Tyresö Centrum, välkomnar människor i alla åldrar. Vi kan hjälpa dig med allt som rör dina tänder och munhälsa, från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Tandvård hos Folktandvården Tyresö

Hos oss får du förebyggande tandvård, regelbundna undersökningar och akut tandvård. Vi erbjuder bland annat tandblekning, kirurgi och tandersättningar som broar och implantat.

Vi har också ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister, som ger dig möjlighet att få tandvård för just dina behov. Du som lider av stark tandvårdsrädsla kan dessutom få hjälp av psykolog hos oss.

Frisktandvård

Orolig för kostnaderna? Hos oss kan du få Frisktandvård!

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Välkommen till Folktandvården Tyresö!

Informationen uppdaterades 21:08 - 6 mar, 2024

14 sep, 2021

Har gått hos er i många år och är alltid lika nöjd, kan starkt rekommendera Folktandvården Tyresö. Stort plus är kommunikationen och hur smidigt det är att ta sig till och från er.

7 dec, 2020

Hej , Jag tycker att själva vården är mycket bra men idag. 7/12 det fanns en kvinna i receptionen som svarade telefon var väldigt stressad och otrevlig ,Ni måste tänka att först måste ha en bra bemötande med folk , tyvärr hon va väldigt kaxig och otrevligt, det är inte första gång.

Fråga ställd 19:48 - 27 jan, 2020

Hej en bit av en tand som gått av om det skulle kosta 2000 eller 3000 tusen kan man betala på två eller tre gånger när fins det tid att komma

Folktandvården Tyresö svarar:

Hej, vi har ingen delbetalning. Först efter ett us, kostnadsförlag kan du söka lån För tillfället tar vi inte emot nya patienter men om du har varit här tidigare så ring oss kl 08:00 och se om vi kan erbjuda en akuttid samma dag. Vänligen FTV Tyresö 08-12315450

Måndag - Tisdag:07:30 - 19:00
Onsdag - Fredag:07:30 - 17:00
Vi har öppet vissa lördagar. Vi erbjuder ingen drop in. Ring oss eller boka din tid online.