Tuve >
Närhälsan Tuve vårdcentral, Tuve

Närhälsan Tuve vårdcentral

, Tuve

Tuve torg 4, 417 43, Göteborg, 41743 Tuve

Uppdaterat 2024-03-27 LABORATORIUM Välkommen på drop in till vårt laboratorium vardagar mellan klockan 10 och 11:30 eller boka webbtid för provtagning via e-tjänster här på hemsidan, telefon eller på plats i vår reception. Notera att vid provtagning måste det alltid finnas ordination från läkare. NYA PATIENTAVGIFTER Nya patientavgifter i Västra Götalandsregionen från 1 april 2024. Läs på 1177.se/patientavgifter Glad Påsk önskas alla våra listade patienter!

På Närhälsan Tuve vårdcentral tar vi emot människor i alla åldrar. Vi erbjuder dig ett professionellt omhändertagande och ett gott bemötande. Här arbetar läkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor, psykologer, kurator, hälsopedagoger, medicinska sekreterare och kanslister. Vi har specialistmottagningar för dig med diabetes, astma, KOL, hjärtsvikt, högt blodtryck, stroke och inkontinens. Vi kan hjälpa dig med små kirurgiska ingrepp, medicinsk rådgivning, vaccinationer, intyg, rökavvänjning samt erbjuda kontakt med psykolog och kurator. På Familjecentralen finns barnavårdscentral och öppen förskola. Här arbetar psykolog och familjerådgivare. På Närhälsan Hisingen jourcentral tar vi hand om dig vid behov av omedelbar hjälp de tider då vårdcentralen har stängt. Adressen dit är Virvelvindsgatan 8A och deras telefonnummer är 031-747 95 50. De har öppet vardagar klockan 17-22 samt lördagar och söndagar klockan 10-16. Vårdcentralchef är Tomas Johansson

Informationen uppdaterades 09:27 - 27 mar, 2024

4 mar, 2024

Bra o kunnig personal.

22 nov, 2023

Förmodligen den sämsta vårdcentralen i Göteborg. Man vägrar ge vård till patienter med problem som borde vara lätt att lösa. Man vägra att ge en remiss till annan läkare som kanske förstår problemet bättre. Faktum är att man kommer inte ens förbi telefon mottagningen.

1 sep, 2023

Träffat 5 olika läkare för ett och samma problem. Väntat 2 veckor för att få träffa läkare vid ett tillfälle för ett akut problem. Läkare är inte pålästa när vi träffas utan får upprepa allt varje gång. Vissa läkare helt nonchalanta och visar rent ointresse av vad jag har att säga och tidigare sjukdomshistorik. Får upprepande frågor vilket visar på att en av läkarna inte varit uppmärksam på vad jag berättat. Skärpning!!

Här kan du se omdömen som Närhälsan Tuve vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Provtagningsverksamhet, öppen vård, Diabetesmottagning, primärvård, Tobaksavvänjning, primärvård, Psykologverksamhet, vuxna, Kuratorsverksamhet, Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Barnhälsovård/BVC, Vaccination mot covid-19, Vaccinationsverksamhet