Sollentuna Rehab Praktikertjänst AB

Sollentuna Rehab Praktikertjänst AB

, Sollentuna

Aniaraplatsen 4,Taxiadress,Kung Agnes väg 3,SOLLENTUNA, 19147 Vi finns i Sollentuna centrum Aniarahuset.

Sollentuna Rehab är en rehabmottagning i Sollentuna centrum, nära lokaltrafik, pendeltåg och bussförbindelse. Bra och tillgängliga parkeringsmöjligheter.Fri parkering i Sollentuna centrum.

Här arbetar legitimerade arbetsterapeuter, kiropraktorer, dietister och sjukgymnaster/fysioterapeuter med lång och stor kunskap. I vår reception arbetar två receptionister.

Nedsatt funktion och behov av rehabilitering efter skada, plötslig smärta, långvarig smärta, kirurgiskt ingrepp eller en permanent funktionsnedsättning? Behov av hjälpmedel eller bostadsanpassning?

Rehabilitering för alla åldrar, hembesök och hemrehab i Sollentuna, Danderyd, Rinkeby-Kista och Spånga-Tensta kommun.

Vi arbetar utifrån vårdval och nationella riktlinjer med eller utan remiss. Avtal med Region Stockholm.

Gruppverksamhet:
Kol-skola, artros-skola, Balansskola, ortopedgrupp, neurogrupp, handträningsgrupp, viktgrupp, mindfulness, hjärtgrupp.

Kontakta gärna våra receptionister så guidar vi dig vidare till lämplig terapeut 08 - 587 366 83.
Behöver du hjälp med:

Handrehabilitering, parafinbadsbehandling och handträning, orthos-utprovning för händer, avgipsning efter kirurgiska ingrepp i handled.
Bostadsanpassningsintyg, arbetsförmågebedömning, basal demensutredning. Hjälpmedel i hemmet, gånghjälpmedel, kognitiva hjälpmedel. I samråd med terapeut rekvisition av hjm Fritt val.
Träning efter operation, hjärtrehabilitering, idrottsskador, höft- knäplastik, .
Träning och behandling vid artros i höft- knä och händer.
Strokerehabilitering och träning eller rehabilitering vid andra neurologiska sjukdomar och reumatiska sjukdomar.

Diabetes, graviditetsdiabetes, övervikt, sond och näringsdrycker. Viktförlust/undernäring, IBS, födoämnesintolerans och mag- och tarmsjukdomar.
Kronisk smärta, akut ryggskott och nackspärr, migrän, huvudvärk. förebygga, behandla smärta och dysfunktion i kroppen.
Mindfulness individuellt eller i grupp. Stöd vid övervikt - individuellt eller grupp.
Efter sjukhusvistelse, hemrehab anpassning, hjälpmedel och träning i hemmiljö.

Informationen uppdaterades 10:04 - 14 mar, 2024

Besök hos hudläkare
Bedömning av hudförändringar
Besök hos hudläkare

Onsdag - Torsdag:07:30 - 17:00

Dietistverksamhet, Arbetsterapi, Kiropraktik, Primärvårdsrehabilitering, Sjukgymnastik/Fysioterapi