Samaritvägen 12, Tumba

Tandläkarundersökning

Akuttandvård

Frisktandvård

Videomöte med tandläkare - Folktandvården Online

Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Tandimplantat

Om Folktandvården Tumba

Hos Folktandvården Tumba erbjuder våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor allmäntandvård till barn, ungdomar och vuxna.

Vi tar emot nya kunder och erbjuder er tider med kort varsel.

Tandvård hos Folktandvården Tumba

Vi kan hjälpa dig med förebyggande tandvård, regelbundna undersökningar och akut tandvård. Vi erbjuder bland annat snarkskenor, tandblekning, kirurgi och tandersättningar som broar och implantat.

Hos oss finns särskild kompetens inom tandvård för dig som är äldre. Vi har även lättillgängliga lokaler och rum med taklift.

Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister, som ger dig möjlighet att få tandvård för just dina behov.

Orolig för tandvårdskostnaderna?

Hos oss kan du som vuxen få Frisktandvård, tandvård till fast pris.

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Varmt välkommen till Folktandvården Tumba!

Informationen uppdaterades 21:07 - 6 mar, 2024

23 feb, 2023

Min tandläkarskräck bottnar i ett besök i skoltandvården på 1950-talet, då tandläkaren använde sig av en borr som han styrde med en fotpedal. När jag nu tvingades tugga på ena sidan och boka en akut tid på Folktandvården i Tumba återkom ångesten som vanligt. Döm om min förvåning och lättnad över den helt smärtfria behandling och den in- och medkännande omsorg jag erbjöds under en hel timme av tandläkaren och hans team. Min skräck att besöka tandvården är som bortblåst. STORT TACK, Dr. Wacim Alsaidi!! Jag hoppas få behålla denna kunniga och inkännande tandläkare.

17 feb, 2023

Jag var så rädd och fick ett sådant fint bemötande. Stort tack Fatemah och tandsköterskan!!

30 mar, 2022

Parvin Shaeri är jätte duktig, så grym ni kommer inte ångra er, bra bemötande och är riktigt duktig på det hon gör!

20 sep, 2021

17 sep, 2021

Fråga ställd 16:33 - 10 dec, 2019

Hej, jag vill ställa tandställning hur mycket kostnad för 31 år gammal och hur länga tid sto i tanden?

Folktandvården Tumba, Botkyrka svarar:

Hej Vi sätter inte in tandställningar på denna klinik. Du får söka på nätet på kliniker som har ortodontikompetens. Med vänlig hälsning Tumba Folktandvård

Fråga ställd 15:26 - 26 okt, 2019

Hej Jag behöver komma i kontakt med klinikchefen. Kan ni vänligen skicka kontaktuppgifter till mig.

Folktandvården Tumba, Botkyrka svarar:

Föreslår att du ringer till Folktandvården Tumba, tel . 08-12316960 och ber att få tala med klinikchefen.

Måndag - Onsdag:07:00 - 19:00
Torsdag - Fredag:07:30 - 17:00
Vi erbjuder ingen drop in. Ring oss eller boka din tid online.

Måndag - Onsdag:07:30 - 18:50
Torsdag - Fredag:07:30 - 17:00