Aleris ASIH Huddinge

Aleris ASIH Huddinge

, Botkyrka

Nyängsvägen 3A,TULLINGE, 13625 Huddinge

Aleris ASIH Huddinge erbjuder avancerad sjukvård i hemmet (ASIH) för patienter 18 år eller äldre boende i Huddinge. För att vårdas hos oss krävs remiss.

Aleris ASIH Huddinge erbjuder avancerad sjukvård i hemmet (ASIH) för patienter 18 år eller äldre boende i Huddinge. För att komma till oss behövs remiss från läkare. Vi har även palliativa avdelningar dit våra patienter har företräde. Vi arbetar i multiprofessionella team bestående av läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, kurator, dietist och undersköterska. Vården bedrivs dygnet runt årets alla dagar och utformas i samråd med patient och om patienten så önskar närstående. Målsättningen är att stötta patienten till delaktighet och genom hög kompetens och tillgänglighet skapa trygghet och optimera välbefinnandet utifrån dennes unika behov. ASIH-teamet arbetar utifrån metoden som kallas personcentrerad vård och ett verktyg är att erbjuda patienterna att dokumentera i sin egna journal. Vi är en del av en sammanhållen vårdkedja och arbetar aktivt med att skapa säkra övergångar mellan olika vårdenheter.

Informationen uppdaterades 07:15 - 2 okt, 2023

Avancerad hemsjukvårdsverksamhet