Tullinge vårdcentral

Tullinge vårdcentral

, Botkyrka

Kvällsvägen 5,Tullinge, 14631 Botkyrka

Till oss är du välkommen både vid tillfälliga besvär och kronisk sjukdom. Vi ger dig en kvalificerad medicinsk bedömning och strävar efter att hjälpa dig på bästa sätt. Vi utreder och behandlar de flesta sjukdomar och besvär.

Vår Astma-, Allergi och KOL-mottagning består av ett team specialistutbildade sköterskor samt en specialistläkare som utför allergitester och spirometrier.

För att komma till vår fotsjukvårdsspecialist krävs det remiss.

För dig som är 75 år eller äldre har vi ett särskilt mottagande för personlig och kontinuerlig vårdkontakt. Du når vår äldremottagning på telefon 08-12342410, helgfria vardagar klockan 12.00 – 15.00. Där kan vi hjälpa dig med bl.a. sjukresor, kassaärenden och kontakt med sjuksköterska via TeleQ.

Återbud lämnas senast 24 timmar innan ditt bokade besök.
Via appen Alltid öppet kan du chatta med oss, boka tid för besök eller boka videomöte med läkare.

Informationen uppdaterades 08:57 - 25 mar, 2024

Besök hos hudläkare
Bedömning av hudförändringar
Besök hos hudläkare

29 dec, 2023

Fick tid relativt snabbt, väl på plats möts jag av en fantastisk läkare och en fantastisk sjuksköterska som förstod mig, de lyssnade och vidtog snabbt åtgärder! Jag är så otroligt nöjd med Tullinge vårdcentral.

5 okt, 2023

Fick snabbt en tid och fint bemötande av sjuksköterska samt läkare på plats.

14 jul, 2023

Sökte vård för ont i skelettet ont i bägge benen och höger arm. Haltar fram ont för varje steg jag tar. Andfådd, svårt att sitta på rumpan, huvudvärk. Läkarens anteckningar önskar utredning för ont i hö axel och ibland ont i kroppen. Allmäntillstånd gott. Har fått en ny tid när ordinarie läkaren är tillbaka om tre veckor. Ingen hjälp av den doktorn.

19 jun, 2023

Fruktansvärt långsamma och de bryr sig inte över huvud taget. De ger mig av någon anledning ett "smo" nummer för "funktionsnedsatta" som jag måste ringa utan någon info. När jag väntat några veckor på svar och info, och sedan ringt upp säger de att de ska ringa upp mig. Nu har 14 dagar gått och jag skriver och frågar om jag är bortglömd. Tydligen har de gått på semester en månad och de säger åt mig att jag ska ringa till dem då. Jag som har extrem telefonfobi och upplyst dem många gånger om detta. Allt jag har bett dem om i 4 månader är ett intyg!

24 mar, 2022

Här kan du se omdömen som Tullinge vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Medicinsk fotvård, Vaccinationsverksamhet, Livsstilsmottagning, primärvård, Tobaksavvänjning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Psykologverksamhet, barn och ungdom, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Psykologverksamhet, vuxna, Kuratorsverksamhet