Tullinge vårdcentral, Botkyrka

Tullinge, Botkyrka

Vi öppnar Äldremottagning den 1 juni 2016
Du som är 75 år eller äldre och är listad på Tullinge vårdcentral är välkommen till vår nya Äldremottagning.

På äldremottagningen erbjuder vi:
- Telefonrådgivning av sjuksköterska
- Genomgång av dian mediciner
- Individuell vårdplanering
- Hjälp vid inkontinens
- Demens-/minnesutredning
- Samtal om levnadsvanor

Du når Äldremottagningen på telefonnummer 08-123 424 10
Här slipper du knappval och kommer i direktkontakt med vår personal.

Telefontid: Vardagar kl 08 00 - 17 00

Vår Astma-, Allergi och KOL-mottagning har blivit certifierad från den 1 maj 2016
Mottagningen består av ett team specialistutbildade sköterskor samt en specialistläkare. De finns här för att hjälpa dig samt öka din kunskap om din sjukdom. De utför bl a allergitester, spirometrier, KOL-skola, sluta-röka-stöd mm.

Vi är en godkänd Äldremottagning. Läs mer om Äldremottagning i Stockholms läns landsting på nedanstående länk:

Vi är en godkänd Astma-/KOL-mottagning. Läs mer om Astma-/KOL-mottagning i Stockholms läns landsting på nedanstående länk:

Information om årliga influensan:OBS! Tidsbokad vaccinationsmottagning, även webb-bokning.

Lista dig hos Tullinge vårdcentral, Botkyrka

Telefon 08 - 123 424 00
Kvällsvägen 5,1 tr,TULLINGE - visa på karta
Drop-in

Allmänmedicin, Husläkare / vårdcentral

Vägbeskrivning

Tåg från Stockholm eller Södertälje. Ligger precis vid Tullinge station stor röd tegelbyggnad

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Vårdgivare i närheten

Husläkare / vårdcentral Botkyrka

• Jämjö vårdcentral Bästa doktorn räddade mitt liv tack för det ....när man kommer ner dit så känner man sig hemma ..man kan slappna av ....o man känner att do... - Barbro Holgersson
    • Ålidhems hälsocentral Var på besök hos barnmorska och blev verkligen super bra bemött! - Caroline
    • Sabbatsbergs Ögonlaser Tack vare ett nonchalant bemötande hos den "flotta" laserkliniken hade jag lyckan att komma i kontakt med Sabbatsberg Ögonlaser med Axel och... - Jan Nellerup
    • Närhälsan Landvetter vårdcentral Svarar aldrig i telefon Jättekorta telefontider HOPPLÖSA! - kristoffer Nilsson
    • Specialistläkarna Sergel City I had Hallux Valgus surgery on my foot, performed by Dr. FREDRIK STRÖMWALL, Specialist i Ortopedi and I couldn't be happier! Dr. STRÖMWALL i... - Karlena Nilsson