Palliativa teamet Sjukhuset Torsby

Om Palliativa teamet Sjukhuset Torsby

Vi är ett rådgivningsteam som består av sjuksköterskor, läkare, kurator, sjukgymnast och diakon. Teamet har särskilda kunskaper i palliativ och onkologisk vård. Vi jobbar främst med patienter som har en obotlig cancersjukdom, men även med okologisk uppföljning där vi utvärderar given behandling. Vi arbetar för att uppnå bästa möjliga livskvalitet med målsättning att minska obehag och lidande, lindra symtom, ge känslomässigt stöd till både dig som patient och till dina anhöriga. Sjuksköterskorna fungrerar som en sammanhållen länk mellan sjukhusets verksamheter samt med kommuner och vårdcentraler. Vi träffar patienterna vid hembesök men också när de är inneliggande på sjukhuset i Torsby. Patienten erhåller kontaktuppgifter i samband med anslutning till teamet.

0560 - 470 87 Växelnummer
Lasarettsvägen 8, 685 34 Torsby - visa på karta
Remisskrav för nya patienter
Palliativ vård i livets slutskede