Kranskärlsmottagningen Sjukhuset Torsby

Om Kranskärlsmottagningen Sjukhuset Torsby

Vid ditt planerade besök hos oss följer vi upp dig som hjärtpatienter som nyligen har vårdats för hjärtinfarkt, ballongvidgning, bypass- eller klaffoperation.

Vårt arbete syftar till ökat välbefinnande och minskad risk för återinsjuknande. Det innebär bland an-nat information om diagnos och behandling, rådgivning, kartläggning av riskfaktorer och motivering till livsstilsförändringar. Vi följer upp fysiskt och psykiskt välbefinnande, medicinering, puls, blodtryck, blodfetter, blodsocker och midjemått. Operationssår och insticksställen kontrolleras.

0560 - 471 54 Växelnummer
Lasarettsvägen 8, 685 34 Torsby - visa på karta