Capio Rehab Almö

Capio Rehab Almö

, Höviksnäs

Myggenäsvägen 4 A, 471 60, Myggenäs, 47160

Regionstyrelsen i Västra Götaland har beslutat att ändra patientavgifterna inom sjukvården från och med 1 april 2024. Samtliga patientavgifter finns att hitta på regionens hemsida. ---------------------------------------- Kungälv jourcentral flyttar 15 januari 2024 från Kungälvs sjukhus till Rollsbovägen 58, Rollsbo industriområde. På jourcentralen tar vi hand om dig som behöver hjälp på kvällar eller helger med sjukdom och besvär som inte kan vänta till nästa dag.

Hos oss får du snabb och professionell hjälp av legitimerade fysioterapeuter och arbetsterapeuter med lång erfarenhet inom primärvårdsrehabilitering. Vi finns i samma lokal som Almö läkarhus och har ett nära samarbete med läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor och samtalsterapeut. Bedömning och behandling hos oss är inom ramen för högkostnadsskyddet. Fysioterapeuterna hjälper dig som har akut eller långvarig smärta men även dig som har problem med yrsel, balans, huvudvärk, migrän eller graviditetsrelaterade besvär. Ledvärk, muskelvärk, idrottsskador och kristallsjuka är några av de tillstånd som vi är specialiserade på att behandla Vid rehabilitering efter operation eller fraktur i exempelvis knä, höft, axel eller rygg är vi det naturliga förstahandsvalet och vi hjälper även till med träning vid lungsjukdom eller hjärt- och kärlsjukdom. Våra arbetsterapeuter har lång erfarenhet och stor kompetens inom olika behandlingsområden, tex vid handskador, artros, kognitiv funktionsnedsättning

Informationen uppdaterades 08:59 - 2 apr, 2024

Primärvårdsrehabilitering, Artrosskola, Arbetsterapi, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Hjälpmedelsverksamhet