Närhälsan Tjörn rehabmottagning, Kållekärr

Om Närhälsan Tjörn rehabmottagning, Kållekärr

Vi vänder oss till dig som efter en sjukdom eller skada har ett funktionshinder eller en aktivitetsbegränsning, exempelvis ont i nacke eller rygg, led- eller muskelproblem, huvudvärk, graviditetsrelaterade besvär, handskada, träningsskada, stressrelaterade besvär eller sömnsvårigheter.
Tillsammans sätter vi upp mål utifrån dina förutsättningar och ger behandling, råd och stöd. En del av behandlingen kan vara att hitta bra hjälpmedel.
För att rehabiliteringen ska bli så bra som möjligt är det viktigt att du tar eget ansvar och är delaktig i upplägg och genomförande.

Vi kan erbjuda individuell behandling med bland annat akupunktur och träning men också gruppverksamhet som rehabträning i bassäng, artrosskola (enligt BOA-konceptet, Bättre Omhändertagande av patienter med Artros), smärtskola, basal kroppskännedom, handträning och MediYoga.

Hos oss får du professionell hjälp av arbetsterapeuter och sjukgymnaster/fysioterapeuter.

Välkommen!

Syster Ebbas väg 1, 471 94, Kållekärr - visa på karta