Närhälsan Tjörn barnavårdscentral, Kållekärr

Om Närhälsan Tjörn barnavårdscentral, Kållekärr

På BVC arbetar specialistutbildade sjuksköterskor med att främja en god hälsa hos barn och föräldrar. Detta görs genom regelbundna hälsokontroller för barn i förskoleålder (0-6år). Kontakten startar när föräldrarna kommit hem från bb. Här utförs screeningundersökningar och vaccinationer enligt Västra Götalandsregionens basprogram och riktlinjer. Hit kan man vända sig med frågor om barn eller för rådgivning när barnen är sjuka. BVC har föräldragrupper med olika teman. BVC samarbetar med Barnmedicinsk mottagning; logoped, dietist, barnpsykolog, barnsjuksköterska och barnläkare.

Syster Ebbas väg 1, 471 94, Kållekärr - visa på karta