Närhälsan Tjörn vårdcentral, Kållekärr

Närhälsan Tjörn vårdcentral

, Tjörn

Syster Ebbas väg 1, 471 94, Kållekärr, 47194 Kållekärr

Öppet fredag från 07:30

Från 1 april: Nya patientavgifter. När vi nu hanterar ditt ärende via telefon/e-tjänsten/chatten i stället för ett besök så blir det en patientavgift och du får en faktura hemskickad. Beslutet om patientavgift gäller i hela Västra Götalandsregionen från 1 april 2024. VACCINATION COVID-19 De finns bokningsbara tider, gå in via hemsidan för tidsbokning. Går även att boka via telefon 010-473 46 00 Covid-vaccination för 80+ sker under april/maj 2024, boka tid här och i vissa fall kan man bli uppringd för inbokning. VACCINATION KIKHOSTA - Är du gravid? Då är det bra om du vaccinerar dig från graviditetsvecka 16 mot kikhosta för att ge ditt barn ett tidigt skydd. Boka tid via vårdcentralen. VACCINATION PNEUMOKOCKER - Är du 75 år eller äldre? Då är det bra om du vaccinerar dig mot pneumokocker för att bland annat få ett skydd mot lunginflammation. Boka tid genom att ringa oss 010-473 46 00. VACCINATION RS-virus för 75+ - Upphandling av vaccin pågår. Mer information kommer.

Hos oss finner du en samlad kompetens bestående av olika yrkeskategorier. Det gör att vi kan erbjuda dig ett professionellt omhändertagande och gott bemötande. Dessutom har vi astmasköterska, hypertonisköterska, diabetessköterska, psykolog och rehabkoordinator. I huset finns även Rehabmottagning. Vi hänvisar till Närhälsan Kungälv jourcentral på kvällar och helger. Adress. Rollsbovägen 58, Kungälv (fr o m 15 januari) Vårdcentralschef Ann-Sophie Lekander.

Informationen uppdaterades 10:17 - 8 apr, 2024

22 mar, 2021

17 feb, 2021

Oklar otydlig ovänligt bemötande Oklar otydlig info om vaccination för 70+ riskgrupp

10 jan, 2016

8 maj, 2013

+ Personalen är engagerade och hjälpsamma, empatiska läkare som lyssnar på en. + Lätt att boka akuttider. - Ofta lång väntetid i väntrummet även om man har bokad tid.

Här kan du se omdömen som Närhälsan Tjörn vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Uppringning kl

Vaccination mot covid-19, Allmänmedicin, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Vårdcentral (BT)