Närhälsan Tibro vårdcentral, Tibro

Närhälsan Tibro vårdcentral

, Tibro

Centrumgatan 17, 543 30, Tibro, 54330 Tibro

COVIDVACCINATION I slutet av mars är det dags att vaccinera personer som är 80 år och äldre. Ett brev har skickats hem till dessa personer med önskemål om att boka en tid via 1177.se eller ringa oss, 0504-40300. Nu kan du se dina kallelser direkt i mobilen. Logga in på 1177.se, gå till inställningar och välj att i första hand få din information digitalt samt godkänn avisering och delning. Då kommer vården att skicka dina kallelser digitalt, när det är möjligt. Receptförnyelse Tänk på att i god tid ringa eller i 1177.se boka tid för receptförnyelse. Vi behöver ha minst en veckas framförhållning för att kunna garantera att dina recept hinner förnyas. Digitalt vårdmöte Har du fått en tid för digitalt vårdmöte? Anslut till mötet genom att klicka på länken i ditt bekräftelse-SMS eller ladda ner appen Närhälsan Online. Tänk på att du inför varje besök måste svara på några frågor för att mötet skall kunna starta. __________________________________________

Vi erbjuder en komplett primärvård med mycket under samma tak. Här finns distriktsläkare och distriktssköterskor. Teamsamverkan inom astma/kol-, blodtryck-, diabetesmottagning. Vi har MVC och BVC vilka samarbetar med Familjecentralen och Ungdomsmottagningen. Psykisk hälsa med psykolog. Rehab med sjukgymnaster och arbetsterapeuter. Vi erbjuder också dietist, medicinsk fotvård, Fysisk aktivitet på recept/FaR och eget laboratorium med biomedicinsk analytiker. Här finns också medicinsk sekreterare och undersköterska som hjälper till kring den medicinska servicen.

Informationen uppdaterades 07:45 - 13 mar, 2024

12 mar, 2024

Jag fick ett superbra bemötande av Läkare Ionela Cireasa i förra veckan. Hon var vänlig, noggrann och professionell. Jag kände att jag verkligen blev sedd och att hon kom med olika konstruktiva svar och förslag på mina frågor. Jag kände mig väldig positiv och väl omhändertagen efter besöket. Tack för ett riktigt bra bemötande.

Här kan du se omdömen som Närhälsan Tibro vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Drop-in-tider

Lab öppettider

Allmänmedicin, Vaccination mot covid-19, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Vårdcentral (BT)