Pedagogiska hörselvården Kalmar

Om Pedagogiska hörselvården Kalmar

Vi ger information, råd och pedagogiskt stöd till familjer med hörselskadade/döva barn och ungdomar samt hörselskadade/döva vuxna. Det pedagogiska stödet kan vara i form av exempelvis kurser, samtal eller träning, både individuellt och i grupp. Målet är att du som kommer till oss ska kunna ha en fungerande livssituation utifrån dina egna förutsättningar. Vi tar emot både barn och vuxna.

Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta
Hörcentral