Hörselvården Kalmar

Hörselvården Kalmar

, Kalmar

Hälsogränd 2, Kalmar,

Till oss kommer du som har en hörselnedsättning och som behöver få hjälp och stöd i att underlätta kommunikationen i din vardag relaterat till din hörselnedsättning. Till oss kommer också du som besväras av tinnitus. På hörselvården jobbar audionom, hörselpedagog, specialpedagog, teckenspråkslärare, ingenjör och kurator i team. Vi arbetar med habilitering och rehabilitering av barn och vuxna med olika grad och typ av hörselnedsättning och tinnitus. I habiliteringen och rehabiliteringen ingår bland annat undersökning av hörsel, utprovning av hjälpmedel, information om och praktisk övning i att hantera och använda hjälpmedlet men även stödjande samtal med information och rådgivning, föräldrautbildning, teckenutbildning och samverkan inom skolverksamhet.

Informationen uppdaterades 10:00 - 15 apr, 2024

21 okt, 2015

Ett fantastiskt bemötande och mycket kunnig personal.

12 jun, 2015

Jag vill att när man provar ut nya hjälpmedel så vore det bra att man fick en liten kurs i, om hur man inte bara byter batterier utan andra slitagedelar också, gummitutor, plastfjädrar och andra saker man kan göra själv. Var får man tag i delarna. Vart vänder man sig när något gå sönder. Jag vill att det ska finnas en klar och tydlig information hur man gå till väga vid olika problem.

Måndag - Onsdag:08:30 - 13:45
Torsdag - Fredag:08:00 - 09:30