Arbetsterapin och fysioterapin Kalmar

Om Arbetsterapin och fysioterapin Kalmar

Vi tar emot dig som är i behov av rehabilitering efter skada eller sjukdom. Vår verksamhet riktar sig även mot dig som är inneliggande på avdelningar inom vår verksamhet. Hos oss arbetar arbetsterapeuter och fysioterapeuter/sjukgymnaster.

Arbetsterapeuten hjälper dig som har svårt att klara av dina dagliga aktiviteter till följd av skada eller sjukdom. När du träffar en arbetsterapeut får du hjälp med att reda ut vilken aktivitetsförmåga du har och vad du behöver för att kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Om du har behov av hjälpmedel i din vardag så kan vi även skriva ut det till dig.

Fysioterapeuten/sjukgymnasten hjälper dig som har en skada eller sjukdom som begränsar din rörelseförmåga. När du träffar en fysioterapeut/sjukgymnast så kan du få hjälp med att bedöma och träna din muskelstyrka, rörlighet, balans, kondition och koordination.

Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta
Arbetsterapeut, Sjukgymnast