Tolkcentralen för döva och hörselskadade Kalmar

Om Tolkcentralen för döva och hörselskadade Kalmar

Vi finns till för dig som är döv, gravt hörselskadad eller har dövblindhet och är folkbokförd i Kalmar län. Vi hjälper till med teckenspråkstolkning, dövblindtolkning och skrivtolkning. Det innebär bland annat tolkning i olika vardagssituationer som till exempel:
hälso- och sjukvård, vissa arbetsrelaterade uppdrag, begravningar, dop och bröllop, fritid, viss samhällsservice.

Tolken är bara närvarande för att göra samtalet möjligt, inte för att delta i det. Tolken förmedlar allt som sägs och tecknas på ett neutralt och opartiskt sätt.

0480 - 845 44 Texttelefon 0480 - 230 00
Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta