Psykiatrisk avdelning 3 Kalmar

Om Psykiatrisk avdelning 3 Kalmar

Hos oss vårdas du som behöver psykiatrisk vård. Du som kommer till oss kan exempelvis ha en psykossjukdom, svår ångest, djup depression, personlighetsstörning eller en svår krisreaktion.

Eftersom du är den viktigaste personen i ditt tillfrisknande så planerar vi din vård tillsammans med dig. I vissa fall kan även anhöriga få delta vid detta planeringstillfälle. Som patient hos oss har du en egen kontaktperson som genom samtal ger dig individuellt stöd. Du kan också vända dig till kontaktpersonen om du har några frågor. Hos oss erbjuds du även regelbundna läkarsamtal.

0480 - 815 19 Växelnummer
Ståthållaregatan 48, 392 44 Kalmar - visa på karta