Byle Gård vårdavdelning, Täby

Täby

ASiH Byle Gård bedriver vård för patienter med behov av avancerad och palliativ (lindrande) vård. Enheten består av en vårdavdelning med specialiserad palliativ vård och 16 rum (18 sängplatser) samt ASiH (Avancerad Sjukvård i Hemmet) med c a 110 vårdplatser i hemmet.

ASiH kan väljas av patienter boende i Danderyd, Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm, Lidingö, Solna och Stockholms innerstad. För vårdavdelningen gäller vårdval för hela Stockholms län.
För att bli ansluten till enheten ska remiss skickas från vårdtagarens läkare till oss.
Vården utförs på uppdrag av Stockholms läns landsting och bygger på en helhetssyn där hänsyn tas till patienters och närståendes olika behov.

Telefon 08 - 514 440 00
Jarlabankes Väg 46,,TÄBY - visa på karta

Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

Kommunalt från Stockholm:
Tunnelbana till Danderyds sjukhus.
Buss 611 till hållplats Bylegård.
(Det tar ca 30 min med buss från Danderyds sjukhus till Byle Gård).
Roslagsbanan till Täby Kyrkby. Tåget stannar ca 500 meter från Byle Gård.
Med bil från Stockholm:
Kör E18 mot Norrtälje.
Tag av vid avfarten till Arningeavfarten och ta Arningeleden upp till Jarla Bankes väg (vänstersväng).
Gästparkering finns vid infarten.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.