Stortorget 136, Täby Centrum, Täby

Ögonhälsoundersökning

Välkommen till oss på Synsam Klinik Täby Centrum!

Vår välsorterade butik ligger i Täby Centrum och här kan du få hjälp med allt från glasögon och linser till olika typer av tillbehör. Vi har legitimerade optiker på plats som kan genomföra syntest och hjälpa till med att hitta rätt lösning för just dig. Hos oss hittar du naturligtvis ett brett sortiment av produkter från välkända märken, och vi välkomnar både dig som vill uppdatera din stil och dig som ska skaffa glasögon för första gången.

Få din syn undersökt av våra optiker

Hos oss på Synsam Klinik Täby Centrum finns erfarna, legitimerade optiker som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du upplever återkommande huvudvärk
  • Du har problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Alla är välkomna hos oss - både unga och gamla. Vi hjälper dig utifrån just dina förutsättningar och behov.

Ögonhälsoundersökning hjälper dig att upptäcka sjukdomar i tid

Hos Synsam Klinik Täby Centrum kan du få hjälp med en ögonhälsoundersökning. Detta är något som vi rekommenderar till alla som fyllt 40 år, och är ett bra sätt att upptäcka tecken på eventuella ögonsjukdomar. Under undersökningen går vi igenom hela ögat och tittar särskilt efter symtom på våra tre vanligaste ögonsjukdomar: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Vi hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos oss på Synsam Klinik Täby Centrum hittar du bågar från ett stort antal märken, för att du ska hitta rätt glasögon för dig. Du hittar även linsvätska, solglasögon och andra tillbehör i vår butik. Skulle du vilja hyra dina glasögon? Det kan du göra genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle.

Olycksgaranti för att du ska känna dig trygg

Synsam finns kvar som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna så täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det betyder att vi reparerar eller byter ut dina glasögon åt dig. Skulle du få försämrad syn inom det första året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss - utan extra kostnad.

Boka in dig hos oss på Synsam Klinik Täby Centrum - välkommen!

Informationen uppdaterades 10:25 - 29 sep, 2022

Lördag - Söndag:10:00 - 18:00