Öppet, idag till 22:00

Husläkarjouren Täby

Göran Elgfeldts Gata 2,Plan 4, Täby

Husläkarjouren Täby

Husläkarjouren kompletterar de vanliga Husläkarmottagningarna utanför kontorstid och tar i alla åldrar emot akut sjukdomar och skador som inte behöver mer avancerade sjukvårdsresurser. Oftast på utsatt tid och utan onödig tid i väntrummet. Dock kan inga odlingar tas och inga mer avancerade prover eller röntgen. Vid sådana frågeställningar hänvisas direkt till Närakuten. Återbesök för kroniska sjukdomar, receptförnyelser och sjukskrivningar ska skötas på ordinarie husläkarmottagningar. Ring för bedömning och vid behov en specifik besökstid. Vi har nu också möjlighet till videokonsultationer. I Coronatider tar vi inte emot några dropinpatienter och inga med infektionssymtom, övrig verksamhet fungerar som förrut. Ring iställer för eventuell bedöming via video!

Informationen uppdaterades 17:04 - 5 mar, 2021

Lördag - Söndag : 08:00 - 22:00