Sölvesborgs vårdcentral

Sölvesborgs vårdcentral

, Sölvesborg

Markgatan 30, 29432

Drop in-tider för covidvaccination hittar du längre ner under "aktuellt".

Vid finns i ett centralt och bra läge i Sölvesborg på Markgatan 30. Här möter du läkare, distriktssköterskor, sjukgymnaster och psykiatrisjuksköterska. Våra läkare har allmänmedicinsk specialistkompetens. Hos oss arbetar vi i team, vilket innebär att vi samverkar med varandra. Vi får tillgång till alla kompetenser och kan sätta en tydlig fokus på dig och din hälsa. Dessutom arbetar vi med förebyggande hälsovård och hälsofrågor. Läs mer om vad vi erbjuder under fliken Vårt utbud.
På vårdcentralen finns den vård som är basen i hälso- och sjukvården, det vill säga den vård som inte kräver sjukhusets resurser eller utrustning. Det är i första hand hit du ska vända dig när du blir sjuk och vill få kontakt med vårdpersonal.

Informationen uppdaterades 13:21 - 18 mar, 2024

15 apr, 2022

Fantastiskt vårdcentral!

15 apr, 2022

Underbart bemötande och otroligt bra vårdkvalite från alla kategorier!

18 jan, 2022

Bra FAST barnläkare och alltid möjlighet att få en telefontid - bra offentlig vård!

15 apr, 2021

Jag ville boka en tid och jag kan endast säga att det var det värsta bemötande jag fått i hela mitt liv. Receptionisten förvägrade mig tid trots att jag var synbart sjuk, hon hade dessutom en ton i rösten som sade "kommer du här och stör mig när jag inte gör ett skit på jobbet". Jag fick sätta mig på tåget och åka till annan ort där personalen var trevliga, tillmötesgående och dessutom bjöd på en kopp kaffe.

29 dec, 2020

FRUKTANSVÄRT! Jag sökte hjälp för att jag har varit sjuk en längre tid och behövde träffa en läkare för bedömning. Jag är inte listad här men det var akut (inte akut som att åka till akuten). Personen i telefonen var fruktansvärt otrevlig, påstod att deras läkare inte kan hjälp mig och att det inte fanns några tider för mig. Hon sa inte ens hej till en början heller. Jag har aldrig känt mig så obekväm och illa bemött i hela mitt liv. Sök hjälp någon annanstans om ni kan!

Här kan du se omdömen som Sölvesborgs vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Onsdag - Fredag:07:30 - 17:00

Besöksadress