Psykosmottagning Södermalm, Psykiatri Södra Stockholm
mental health

Psykosmottagning Södermalm, Psykiatri Södra Stockholm

, Södermalm

Tideliusgatan 30,Stockholm, 11895 Södermalm

Psykosmottagningen Södermalm tar emot patienter från 18 år och uppåt, främst boende på Södermalm, i Enskede-Årsta, Skarpnäck och Östberga. Vi har även ett team som specialiserat sig för att ta hand om dig som första gången insjuknat i psykos och är bosatt inom Psykiatri Södras område. Hos arbetar följande yrkesgrupper: Läkare, psykolog, case manager, arbetsterapeut, sjuksköterska, skötare, sjukgymnast, kurator, sekreterare och familjeterapeut. Vi arbetar i team bestående av ovan nämnda yrkesgrupper. Varje patient får en case manager som fast kontakt och samordnare på mottagningen samt en ansvarig läkare. På mottagningen arbetar även ett mobilt team som medverkar bland annat med hembesök, hjälp och stöd med medicinering i hemmet, de hjälper dig även akut under mottagningens öppettider om du inte kan vänta till din bokade til med din case manager/läkare inträffar. Sjuksköterskemottagningen hjälper dig bland annat med läkemedelshantering, hälsosamtal, råd om kost, motion och tobaksavvänjning.

Informationen uppdaterades 22:13 - 28 jan, 2024

Psykiatri, vuxna